We kennen ze allemaal, die plastic draagtassen die je bij de supermarkt meekrijgt om je boodschappen in te doen. Sinds de jaren zeventig hebben deze goedkope manieren van reclame hun intrede gedaan. Maar deze tassen zijn inmiddels in diskrediet geraakt omdat ze schadelijk zijn voor het milieu. Een beter alternatief lijkt de recyclebare tas van papier. Sommige winkels maken al gebruik van zulke tassen tot vreugde van hun klanten. Niet alleen vanwege het milieuvriendelijke karakter van het materiaal, maar ook door de associaties die het oproept.
Een chiquere tas
Papieren tassen lijken nu eenmaal iets chiquer en exclusiever. Calvin Klein, Miljonair, Porsche, allemaal beschikken ze over luxe tassen die ze hun tevreden klanten meegeven. Tassen van papier. Ook dure flessen wijn worden immers in papieren wijntassen verpakt. Wellicht gaat de goedkope plastic tas op den duur ingeruild worden voor haar papieren tegenhanger, maar tot die tijd blijft papier een duurder en dus een luxer alternatief. Geen wonder dat menig ontwerper zich heeft geworpen op deze vorm van design. Een uniek product dat tegelijkertijd door iedereen op straat wordt gezien is natuurlijk een aanlokkelijk gedachte voor iedere creatieve geest.
Een unieke speler
Het lijkt dan ook logisch dat deze bijzondere markt door een aantal eigenzinnige bedrijven wordt aangevoerd, waarvan Subag het meest noemenswaardig is. Met cliënten zoals de bovengenoemde drie is het bedrijf zowel succesvol als ambitieus. Op haar website toont ze een aantal van haar creaties die een stijlvolle smaak en gepassioneerde professionaliteit uistralen. Om mee te kunnen in de chique wereld van designertas moet je iets unieks bieden en dat doe subag met verve. Zo biedt het bedrijf haar tassen makkelijk en betaalbaar aan voor de kleinere en minder succesvolle cliënt, zonder ook maar iets af te doen aan het exclusieve imago van haar tassen. Een professionele, creatieve zet die lef toont. Laten dat nu juist de drie trefwoorden zijn waarmee het bedrijf zichzelf presenteert.